Skontaktuj się z nami!
Wybierz interesującą Cię lokalizację:

Blog

Golemo Golemo

Specyfika silników w samochodach Citroen C5 II

Ocena silników w Citroen

Citroen C5 II zadebiutował na rynku w 2008 r. W 2011 r. samochód przeszedł drobną modernizację.

Zmieniono m.in. przednie i tylne lampy, pojawiła się nowa kierownica z charakterystycznymi wstawkami z aluminium, dokonano pewnych modyfikacji również w silniku. W 2014 r. do oferty weszła wersja terenowa tego pojazdu — Citroen C5 CrossTourer.

Pojazd ten cieszy się sporym zainteresowaniem w salonie nowych i używanych pojazdów Citroen w Krakowie, dlatego postanowiliśmy przyjrzeć się nieco bliżej kwestii ich silników.

Ocena silników w Citroen C5 II

Standardowo auto wyposażone jest w silnik 1.8 o mocy 120 KM. Te wartości dla niektórych kierowców mogą być niewystarczające, głównie ze względu na niezbyt dobrą dynamikę. Przed zakupem pojazdu warto się nim przejechać, aby “na własnej skórze” sprawdzić, czy takie osiągi będą optymalne. Ogólnie jednak pojazd nie sprawia większych problemów podczas jazdy. Bardziej adekwatny do tego auta byłyby jednak silnik 2-litrowy 140 KM.

W ofercie Citroena jest też silnik 1.6 THP. Niestety jednostka posiada wadliwy łańcuch rozrządu. Nawet przy niewielkich przebiegach ten łańcuch może się rozciągać. Dodatkowo wybierając skrzynię automatyczną, w tym przypadku trzeba się spodziewać mocno osłabionych osiągów.

Najmocniejsza jednostka silnika ma pojemność 2,9 litra oraz 211 KM. Zapewnia dobre przyspieszenie, ale do 100 km/h to przyspieszenie nie jest zbyt imponujące i wynosi ok. 10 sekund (głównie przez skrzynię automatyczną, gdyż wersja ta jest oferowana z “automatem”).

Jeśli chodzi o silniki wysokoprężne, to podstawowa jednostka wynosi 1,6 HDI. Jest to jedna z lepszych konstrukcji koncernu PSA, chociaż zdarzają się problemy z turbosprężarką, która może się zacierać ze względu na niedrożny przewód doprowadzający do niej olej. Dodatkowo jednostka 1,6 HDI okazuje się za słaba do tego auta, gdyż jest to dość duży pojazd klasy średniej. Dlatego jednostka 2.0 HDI wydaje się najlepszym wyborem.

W wersjach najmocniejszych osiągi auta są porównywalne z wersjami 2.2 lub 2.7. Trzeba się jednak liczyć z tym, że przy tych parametrach mogą pojawić się problemy z turbosprężarkami, gdyż są podwójnie doładowane. Dodatkowo w jednostce 2.2 występują też kłopoty typowe dla diesli z osprzętem i elektroniką sterującą. Z kolei w silnikach 2.7 spotykane są przypadki obracania się panewek.

Silniki 2.2 i 2.7 mają podobne osiągi jak najmocniejsze wersje 2.0. Jeśli więc szukasz “mocnego” diesla, lepiej postawić na 2.0. Jednocześnie te auta to modele z końca produkcji, więc zapewne będą nieco droższe.

 

 

 

AC GolemoBlacharnia lakiernia

Czytaj więcej
Blacharnia lakiernia

AC GolemoCzęści samochodowe

Czytaj więcej
Części samochodowe

AC GolemoFlota

Czytaj więcej
Flota

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.