Skontaktuj się z nami!
Wybierz interesującą Cię lokalizację:

Blog

Golemo Golemo

Te usterki spowodują, że nie przejdziesz przeglądu pojazdu

przyczyn dyskwalifikacji pojazdu podczas przeglądu

Wielu kierowcom jadącym na przegląd wydaje się, że ich samochód jest całkowicie sprawny. Niestety na miejscu często okazuje się, że pojazd nie przejdzie badania technicznego z powodu usterek, które muszą być pilnie usunięte. W tym artykule przedstawiamy najczęstsze usterki, których właściciele samochodów często są nieświadomi.

5 najczęstszych przyczyn dyskwalifikacji pojazdu podczas przeglądu

1. Rdza na elementach konstrukcyjnych

Korozja na elementach konstrukcyjnych to nie tylko wada natury estetycznej, ale poważna usterka, która może wpływać na bezpieczeństwo jazdy. Z tym problemem zwykle borykają się właściciele starszych modeli pojazdów. Najbardziej problematyczna jest korozja np. podłużnic czy mocowania tylnej belki. Rdza na tych elementów może spowodować, że nie przejdziesz przeglądu technicznego.

2. Zużycie tarcz i klocków hamulcowych

Tarcze i klocki hamulcowe mają bezpośredni wpływ na poziom bezpieczeństwa podczas jazdy. To element, które odpowiadają za skuteczne hamowanie. Jeśli więc dojdzie do ich zużycia, diagnosta nie może dopuścić samochodu do ruchu, gdyż zagraża ogólnemu bezpieczeństwo na drodze, nie tylko własnemu, ale i innych użytkowników. Diagnosta sprawdza skuteczność hamowania podczas badania na specjalnych rolkach. Jeśli siła hamowania zmieści się w normach, samochód przejdzie przegląd techniczny. Niesprawne hamulce od razu zostaną wykryte. Wprawdzie nie przejdziemy badania technicznego, ale dzięki temu niewielkim kosztem naprawimy usterkę i będziemy bezpieczni na drodze.

3. Luzy w zawieszeniu i układzie kierowniczym

Luzy w zawieszeniu to jedna z najczęstszych przyczyn dyskwalifikacji pojazdu podczas badania technicznego. Większość kierowców jest po prostu nieświadoma problemu. Jakie są objawy luzów w zawieszeniu? To dziwne odgłosy, które pojawiają się podczas jazdy po nierównościach. Mogą wskazywać na zużycie tulei, sworzni czy łożysk. Problematyczne są również luzy w układzie kierowniczym. Objawem także są niepokojące odgłosy, przypominające stukanie, podczas szybkich i krótkich ruchów kierownicą.

4. Zużyte lub nierównomiernie zużyte opony

Podczas przeglądu samochodu każdy diagnosta dokładnie przyjrzy się oponom. Jeśli okaże się, że jedna z nich jest inna od pozostałej (np. kształt bieżnika czy rozmiar), auto nie przejdzie przeglądu. Problem może pojawić się również w przypadku nierównomiernie zużytego bieżnika. Z dyskwalifikacją muszą liczyć się też pojazdy z oponami pękniętymi czy uszkodzonymi.

5. Wycieki z amortyzatorów

Kierowcy bardzo często zapominają o amortyzatorach w twoich pojazdach. Wprawdzie podczas badania technicznego nie kontroluje się stopnia tłumienia, jednak gdy pojawią się jakiekolwiek wycieki, auto nie zostanie dopuszczone do ruchu.

 

AC GolemoBlacharnia lakiernia

Czytaj więcej
Blacharnia lakiernia

AC GolemoCzęści samochodowe

Czytaj więcej
Części samochodowe

AC GolemoFlota

Czytaj więcej
Flota

W naszym Serwisie używamy plików cookies. Korzystając dalej z Serwisu, wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z Polityką prywatności. Wyrażenie zgody jest dobrowolne, w każdej chwili można ją cofnąć poprzez zmianę ustawień dotyczących plików „cookies” w używanej przeglądarce internetowej. Kliknij „Akceptuję”, aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.