Najczęstsze wady lakiernicze na samochodach

Lakierowanie 2Proces lakierowania samochodów jest dość trudny i wymaga nie tylko odpowiednich umiejętności, ale i sporej wprawy oraz precyzji.

Prace z tym związane powinny być wykonywane wyłącznie w profesjonalnych lakierniach, ponieważ jeśli nie mamy odpowiednich warunków do ich przeprowadzenia, to nawet przy pełnej staranności, efekt będzie niezadowalający. W naszej lakierni, działającej przy serwisie samochodowym w Krakowie, mamy do czynienia z różnorodnymi wadami lakierniczymi. Część z nich powstaje pod wpływem intensywnej eksploatacji pojazdu na przestrzeni czasu, ale zdarzają się i takie, które świadczą o pewnych nieprawidłowościach przy wcześniejszych pracach lakierniczych.

Główne przyczyny wad lakierniczych

Wady lakiernicze powstają z różnych przyczyn. Mogą być wynikiem złego przygotowania podłoża, niewłaściwej aplikację lakieru czy nieodpowiedniego suszenie. O pewne usterki nietrudno, gdy podczas prac wykorzystywane są niesprawne narzędzia lub panują złe warunki pracy. Jak ograniczyć ryzyko ewentualnych wad lakierniczych?

Przede wszystkim warto korzystać z usług sprawdzonych i profesjonalnych warsztatów lakierniczych, które zapewniają usługi na najwyższym poziomie, dysponują odpowiednim sprzętem, a przede wszystkim doświadczonymi pracownikami.

Przykłady najczęściej występujących wad lakierniczych

Wad lakierniczych jest tak naprawdę bardzo wiele, podobnie jak i przyczyn ich występowania. Bardzo częstym powodem występowania nieprawidłowości na powierzchni pojazdu jest nadmierna ilość lakieru lub nieodpowiednie wymieszanie utwardzacza. Jeśli dojdzie do takiej usterki, jedynym rozwiązaniem jest przeszlifowanie powierzchni i ponowne naniesienie lakieru.

Wielu właścicieli pojazdów zgłasza się do naszego warsztatu lakierniczego z problemem tzw. pomarańczowej skórki na lakierze. Jest to jedna ze stosunkowo często występujących wad lakierniczych. Dochodzi do niej w wyniku nieodpowiedniego zaaplikowania warstwy lakieru, szczególnie bezbarwnego, zastosowania nieodpowiedniego ciśnienia podczas lakierowania, zbyt niskiej temperatury panującej w pomieszczeniu podczas prac lub nieodpowiedniej lepkości lakieru. Usunięcie wady jest dość proste, ale bardzo pracochłonne i wymagające czasu.

Z powodu nieodpowiedniego suszenia lub błędów podczas nanoszenia lakieru, może dojść do zważenia powłoki lakierniczej. Do problemu dochodzi też w wyniku złego dobrania podkładu. Jeśli dojdzie do tej usterki, konieczne jest wyszlifowanie powierzchni i nałożenie jednej lub więcej warstw lakieru ponownie.

To tylko kilka spośród wielu różnych wad lakierniczych, jakie mogą pojawić się na pojeździe. Jak ich uniknąć? Przede wszystkim korzystając z usług doświadczonych i godnych zaufania warsztatów lakierniczych.

 

W celu zapewnienia maksymalnej wygody użytkowników przy korzystaniu z witryny ta strona stosuje pliki cookies.
Kliknij "Zgadzam się", aby ta informacja nie wyświetlała się więcej.